"Nu-mi spune cat esti de educat, spune-mi cat ai calatorit". Mohammed
Valeriu Penisoara - Poporul roman - opere complete (versuri : Adrian Paunescu, muzica : Valeriu Penisoara)

Asculta mai multe audio folk

luni, 7 februarie 2011

Islanda: Laguna Albastra


Pentru ultimele doua zile petrecute in Islanda (08 si 09 ianuarie 2011) am ales sa mergem la Laguna Albastra. http://www.bluelagoon.com/
Dupa atatea zile petrecute in frig si vant, am zis ca meritam o zi plina de relaxare.
https://picasaweb.google.com/cristinadumitru1977/Islanda20102011#
Din Reykjavik am ajuns cu un autobuz pana la Laguna Albastra; autobuzul face doar ruta aceasta si ne-a luat de la hotel. Biletele le-am cumparat de la punctul de informare turistica. Am ales sa mergem cu prima cursa, tocmai pentru a ne bucura de ziua intreaga in Laguna Albastra. Am ajuns acolo in 40 min. Camera noastra inca nu se eliberase, asa ca am lasat toate bagajele la Alin si Liana si am plecat toti patru catre Laguna Albastra. Trebuie sa va spun ca ne-am cazat la hotelul Clinic Blue Lagoon, care este la o distanta de 10 min. de mers pe jos de Laguna Albastra. Si la hotel este apa termala, insa accesul turistilor este permis doar intre anumite ore. In restul timpului aici se fac tratamente pentru cei care sufera de psoriazis sau alte boli de piele.
Drumul ingust serpuieste de la Hotel Clinic pana la Laguna Albastra prin campurile de lava. Hotelul este micut, aproape ca nu se zareste din bolovanii ascutiti si negri iesiti din maruntaiele pamantului. Are 15 camere si se integreaza perfect in peisaj!
Tot ceea ce vedem in jur este de o rara frumusete: bolovani negri acoperiti de muschi pe alocuri, cateva petice de zapada si o apa de un albastru laptos ce contrasteaza foarte tare cu negrul stancilor. Cerul senin se reflecta si el in apele pline de siliciu.
Ajungem si la Laguna Albastra si intram doar pentru o scurta vizita. Ne facem si cateva fotografii, noi imbracati gros iar in spatele nostru turisti la balaceala, in costume de baie.
Revenim apoi la hotel si ne luam si noi camera in primire. Absolut superb: camera mare, spatioasa, cu o baie luxoasa si geamuri si terasa cu geamuri imense ce dau spre campul de lava. Daca nu erau jaluzelele si caldura din camera aveai impresia ca esti direct afara, printre bolovani.
Ne luam costumele de baie si fuga la baie!!!!
Avem acces gratuit la Blue Lagoon pentru ca suntem cazati la hotel Clinic. Primim prosoape si niste bratari magnetice cu care putem deschide si inchide vestiarele, sau putem face cumparaturi si platim ulterior, la iesire. La vestiare, acelasi ritual ca si la piscina din Reykjavik: intai descaltat, apoi dezbracat, apoi spalat si sapunit (cu produse cosmetice cu alge si minerale, marca Blue Lagoon), si apoi baie in apele albastre si laptoase si, cel mai important, calde!
Apa ne ajunge pana la piept, dar trebuie sa stam cu genunchii putin indoiti ca sa intram complet in apa. Altfel cam inghetam de frig! Apa este calda si plina cu siliciu. Este si extrem de sarata, asa ca pana si eu, care nu stiu sa inot, reusesc sa plutesc pe burta daca ma tin temeinic de una dintre barele din jur si trag aer in piept! Cu talpile atingem roci vulcanice sau namol de siliciu, in unele locuri. Parul ud se intareste instantaneu de la siliciu. In laguna se poate face si masaj: stai intins pe o scandura, in apa, si doar te relaxezi si te bucuri de masaj. Zona in care poti beneficia de aceste servicii este interzisa turistilor. Pentru noi a fost interzisa cu atat mai mult cu cat preturile sunt foarte mari: 10 min. de masaj de relaxare = 20 de euro. Totusi, am profitat si noi de un masaj gratuit: in laguna este o cascada ce cade de la cativa metri, asa ca, daca stai sub ea, ai parte de un super masaj de relaxare, medicinal, de care vrei. Inital mi-a fost cam teama sa intru sub ea pentru ca mi se pare destul de mare caderea de apa; in plus, primul a testat-o Cristi si l-am auzis ca: "Parca da cu pietre"! Totusi, odata ce am intrat sub cascada la masaj, nu m-am mai lasat dusa! Senzatia este extraordinara! De la masaj am fost apoi in zona din laguna unde, in niste vase adanci este un amestec de minerale pe baza de siliciu, foarte bun pentru ten, si la care ajungi cu niste polonice uriase. Am stat noi cat am stat asa "mascati", apoi am facut rapid un dus cu apa dulce si am intrat la saune: una cu aburi si alta uscata, cu carbuni incinsi.
Bineinteles, toate aceste miscari le faceam in cea mai mare viteza, pentru ca daca ieseai afara din apa ud si in costum de baie, riscai sa te transformi in sloi de gheata! De fapt de jur imprejurul lagunei erau numai petice de zapada, gheata si turturi.
Am stat in apa 3 ore. Deja aratam ca niste muraturi uriase, in saramura. Cum incepuse sa se intunece, ne-am luat inima in dinti si am iesit din laguna, fuga la vestiare si apoi la hotel, sa ne luam niste haine mai cochete: seara aveam cina rezervata la restaurant Lava de la Blue Lagoon. Bineinteles, eu mi-am luat vesta de lana, cu model traditional islandez, iar Cristi si-a luat bluza cu rune.
Restaurantul Lava este construit intr-un munte de lava, cu vedere spre Laguna Albastra si, de jur imprejur, cu lumini portocalii si rosii ce imita o eruptie vulcanica.
Aici ni s-au servit niste feluri de mancare ce aratau incredibil de bine, cu tot felul de ornamente si culori prin farfurie. Mai ca nu-ti venea sa le strici, infigand furculita in ele! Si ce gust...ce arome...mmm... Bineinteles, cum am comandat, cum am uitat ce urma sa primim: nume complicate si feluri de mancare prea putin cunoscute noua. Asa ca am cerut inapoi meniul si am fotografiat descrierea meniului respectiv: supa de homari cu crema de marar si langusta fripta, ardei rosu, cocos si coniac, apoi Cristi a comandat pastrav arctic umplut pe lipie si creveti-tigru cu sos de lamaie, eu am comandat pisica-de-mare la tigaie cu lime, chili si sos de soia, iar ca desert am luat amandoi serbet de afine, prajitura de ciocolata fierbinte si spuma de skyr cu ciocolata alba. Toata lauda si aprecierea pentru maestrii bucatari de la Restaurantul Lava: imaginatie, pricepere, bun-gust desavarsit!
Cred ca ne-am putea obisnui cu stilul asta de viata: ziua baie si relaxare in apele calde ale Lagunei Albastre, masaj si tratamente faciale... seara rasfat cu o cina romantica la Restaurantul Lava!
Dar cum noi nu suntem miliardari, nici nu castigam la LOTO pentru ca nu jucam...ne permitem o data pe an un astfel de lux. La urma urmei, am simtit ca-l meritam: dupa micul dejun de fiecare zi din Reykjavik si dupa plimbarile prin frig, parca am vrut sa vedem si partea luxoasa a turismului islandez. Si am vazut-o!
La intoarcerea catre hotel Clinic am zarit pe cer, pentru cateva minute, luminile nordului. Camera luxoasa ne-a intampinat cu vederea din terasa catre campurile de lava. Apoi am constatat ca usa terasei nu se putea incuia. Eh, asta e, nu mai aveam chef sa mergem la receptie, eventual sa primim alta camera...De fapt nici la Alin si Liana nu se incuia usa terasei. Si, la urma urmei, cine sa vina peste noi din campurile de lava?! Apoi mi-am amintit de povestile cu elfi si troli...si cum isi aveau ei locuintele in pietre...si cum ziua trolii deveneau stane de piatra, dar noaptea prindeau viata. Asa ca recunosc, am cam dormit cu inima cat un purice!

A doua zi am avut micul dejun la 5 dimineata. Tot oua fierte, sunca si cascaval...dar macar erau cate 10 feluri din fiecare! Plus legum proaspete, 10 feluri de Skyr, cafea excelenta...
Ni s-a comandat taxiul la ora solicitata cu o zi inainte si am plecat catre aeroport. Ajunsi aici dupa aproximativ 20 min - 30 min, ne-am recuperat taxele de pe cumparaturile facute si... "La revedere, Islanda!"...ne-am imbarcat in avionul Iceland Air pana la Londra. La aterizare a fost interesant...ma simteam cam rau si avionul nu a primit permisiunea de aterizare! Drept pentru care a survolat Londra aproape jumatate de ora: am vazut Tamisa, London Eye, Big Ben, cladirea-ou, Parlamentul... Un fel de "sight seeing flight" personalizat!

Si asa s-a terminat vacanta noastra islandeza.... vacanta in care ne-am simtit ca in povesti cand am aflat de troli si de elfi, si am vazut cascadele si Luminile Nordului, dar vantul ne-a readus cu picioarele pe pamant; vacanta in care ne-am distrat cu islandezii si umorul lor copios; vacanta in care am fost turisti budget, dar si turisti de lux; si toate astea pentru ca Islanda poate oferi celor care o viziteaza orice isi doresc. Desi este o tara atat de mica si atat de putin locuita, aici ai ocazia sa vezi lucruri unice: vulcani din ghetari, ghetari langa vulcani, fisuri intre continente, gheizere si stanci de bazalt ca niste ace, soare si vanturi de gheata, patru ore de lumina pe zi, ape albastre si laptoase, caluti simpatici, ca de plus, povesti cu elfi, troli si constructii vikinge.

Pentru noi Islanda a fost o provocare si o placere! Acum tot ce ne mai dorim este sa o vedem si in "haine" de vara!

Cele bune si vacante placute,
Cristina si Cristin DUMITRU

10 comentarii:

  1. Multumesc, Cristina, pentru acest minunat periplu islandez! Pana voi reusi si eu, eventual, sa il fac, ma multumesc cu atat. Din cand in cand, voi mai privi pozele voastre...

    RăspundețiȘtergere
  2. Islanda e singura tara care nu apare in clasamentul crimelor comise de populatie !
    Calitatea poporului este esentiala !

    RăspundețiȘtergere
  3. @Traveling Hawk: Multumim si noi pentru vizita si pentru gandurile bune! Iti dorim sa ajungi in Islanda si sa te bucuri de tot ceea ce vei trai acolo, asa cum am facut si noi!

    RăspundețiȘtergere
  4. @Omul cu ciocolata: In Islanda, dupa cate am aflat, este comisa o crima pe an. Restul infractiunilor sunt furturi (in mai fiecare sfarsit de saptamana se sparg cateva case de vacanta)si probleme legate de traficul de stupefiante. se pare insa ca majoritatea infractorilor nu sunt cetateni islandezi. Cel putin asta am aflat de la ghizii nostri. Si ai dreptate: calitatea poporului este esentiala.

    RăspundețiȘtergere
  5. Foarte frumoas. Pana am inceput sa citesc povestea voastra credeam ca nu e mare lucru de vazut in Islanda. In mod evident m-am inselat. Sper sa va calc pe urme intr-o zi.

    RăspundețiȘtergere
  6. Multumim frumos, Apollo. Noi ne-am decis sa mergem in Islanda dintr-o intamplare: eram in Munchen, de Revelionul trecut, si am vazut la tv ca in Islanda criza economica se adnaceste. Stiam ca este o destinatie prohibitiva din punct de vedere al preturilor, asa ca ne-am decis sa profitam de ocazie. Apoi am inceput sa ne documentam, sa intram in contact cu islandezi si asa am aflat multe despre Islanda. Nu ne-a dezamagit, dimpotriva! Singurul "neajuns" este ca are o suprafata atat de mica, pentru ca are peisaje absolut superbe!

    RăspundețiȘtergere
  7. Foarte frumos...cat va costat?

    RăspundețiȘtergere
  8. O parte din costuri le-am mentionat in cuprinsul articolelor despre Islanda. Alte costuri puteti regasi pe site-urile companiilor cu care noi ne-am organizat excursiile facultative.

    RăspundețiȘtergere
  9. ffff frum. vreau si io

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Plec si eu cu 2 prieteni pe 6 mai la anul viitor.am luat azi biletele prin Frankfurt.am auzit k e super distractie prin Reykjavyk....si sa nu mai zic de peisaje

      Ștergere

Impresii de Vacanta

http://www.intercraft.ro

Persoane interesate

Zborurile mele

Alaskan Malamut

Articole bucuresti vechi

Ce carti mai citim

  • "O moarte care nu dovedeste nimic. Ioana. Jocurile Daniei" de Anton Holban

Ce muzica mai ascultam


For more widgets please visit www.yourminis.com

all blogs
Blog
PromBlog

Nu uitati de Dragobete!

20 martie - Echinoctiul de primavara si inceputul primaverii astronomice

Paste

21 iunie - Solstitiul de vara si inceputul verii astronomice

22 septembrie - Echinoctiul de toamna si inceputul toamnei astronomice

Craciun

Follow this site

free counters

Nu uita!

Adopta un catel!
Caini - Anunturi adoptii caini
Credincios, jucaus, prietenos